Philips XW3193/11 snoerloze stofzuiger uit de 3000-serie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips XW3193/11 snoerloze stofzuiger uit de 3000-serie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

a**********@l****** 02-10-2024

fijne philips meubelreiniger

Ik heb een aantal weken de Philips meubelreiniger/tapijtreiniger mogen testen. Het compacte design maakt een positieve indruk op mij. Met 1 druk op de knop komt het snoer naar voren die lang genoeg is zodat je geen verlengkabel meer nodig hebt. De gebruiksaanwijzing kun je inmiddels wel in de prullenbak gooien want het apparaat wijst zich vanzelf. Bij de reiniger zit ook een flesje schoonmaakmiddel. Dit is een relatief klein flesje, dit had best een literfles mogen zijn. Ik heb de hoofdsteun van onze bank schoon gekregen, daar zaten vieze vlekken in maar nu ziet het er weer als nieuw uit. Ik raad dit product zeker aan om te bestellen!

Pluspunten

• compact design

Minpunten

• meubels worden wel flink nat

Joanna278 30-09-2024

Top product als je kinderen in huis hebt.

Ik heb het product mogen testen en ben erg tevreden over de werking.
Met een kindje van 1,5 worden de meubels snel vies en hebben overal vlekken (chocolade, ijs, pindakaas, pastasaus enzovoort). Het apparaat heeft ze allemaal verwijderd. Mijn bank en mijn stoelen zien als nieuw uit. Mijn kinderwagen en autostoel hebben geen vlekken meer. Door zijn compacte formaat is hij erg makkelijk in gebruik. Snoer is ook lang genoeg. Hou er wel rekening mee dat de meubels erg nat worden en hebben lange tijd nodig om te drogen.

Pluspunten

• Compacte formaat
  • Vlekken worden zo verwijderd

Minpunten

• Meubels worden erg nat

Duncank 29-09-2024

We hadden iets meer verwacht

We hebben dit product een tijdje kunnen testen.

Papieren handleiding bestaat uit heel veel afbeeldingen zonder begeleidende tekst en is onduidelijk en complex.
Youtube videos voor dit product bestaan (nog) niet, videos van concurrerende apparaten leggen in 1 a 2 minuten eenvoudig uit hoe dit apparaat gebruikt kan worden en welke afstand je moet houden en bewegingen je moet maken.

Geluidsniveau valt mee, er kan nog gecommuniceerd worden ondertussen, maar stil is hij niet.

De handleiding geeft aan dat er geen ander schoonmaakmiddel gebruikt mag worden dan dat van Philips. Die koppelverkoop is jammer, al ruikt het bijgevoegde middel wel lekker.

Resultaat op dun tapijt en bankstel is iets natter dan we gehoopt hadden, maar het droogt best snel. Kleine vlekjes die er al langer in zaten gingen er goed uit. Het vuile water in de tank was een stuk vuiler dan we verwacht hadden, dus er komt wel degelijk een hoop viezigheid uit het tapijt. Een testje met zelf gemaakte vlekken op een kussen leverde niet het resultaat op waar we op hoopten; de vlekken waren na de schoonmaakpoging nog goed zichtbaar.

Het apparaat voelt stevig, maar de aanraakgevoelige knop en het mechanisme voor het oprollen van het snoer voelen overbodig en meer gevoelig voor defecten dan de rest van het apparaat. Een normale drukknop en eventueel een snoer-oprol-mechanisme als in een stofzuiger waren misschien beter geweest.

Jung103 28-09-2024

Perfect voor de autostoelen

Ik wilde mijn autostoelen en huismeubelen schoonmaken. Het kost al 50euro per autostoel. Ik dacht dat ik beter een apparaat kan kopen.

Ik heb de Philips XW3193/11 Meubelreiniger een paar weken getest via Review.nl. Hij heeft twee mondstukken: een brede en een smalle. Met het brede mondstuk werk je sneller op grote oppervlakken, maar ik vind het smalle mondstuk krachtiger.

De stoffen stoelen heb ik schoongemaakt en de melk- en voedselvlekken gingen er makkelijk uit. Het water en reinigingsmiddel zijn echter snel op. Met 60 ml kun je net twee stoelen schoonmaken.

Het apparaat is licht en compact, maar je hebt wel wat kracht in je hand nodig om het te gebruiken. Het is niet moeiteloos, maar het resultaat is prachtig. Oude vlekken krijg je er helaas niet uit. Op meubels werkt het het beste en autostoelen worden er perfect mee schoon.

Op matrassen werkt het minder goed. Water en zeep trekken erin, maar worden niet opgezogen, waardoor je met een natte matras blijft zitten. Voor matrassen heb je een speciale zeep nodig. Er zit 250 ml in de fles, en je gebruikt 60 ml per keer. Na vier keer schoonmaken is het al op. Wil je een grote schoonmaak doen, dan heb je meerdere flessen nodig. Dat vind ik een minpunt.

Over het algemeen ben ik tevreden. Vooral de auto ziet er weer als nieuw uit!

Pluspunten

• Krijgt schone autostoelen
  • Compacte apparaat

Minpunten

• Kracht nodig in je handen. Niet moeiteloos
  • Afhankelijk van hun eigen zeep, prijzige bijkoop

Cheesecorner 28-09-2024

Goede reiniger

Deze reiniger is zeer eenvoudig in gebruik, het wijst zich vanzelf zodra je hem in gebruik neemt. Daarnaast ben ik ook zeer tevreden over het resultaat na het reinigen. Zo was het water behoorlijk donker na het reinigen van de autostoelen. De autostoel had daarnaast nog een vlek welke er al meer dan een jaar in zat, zelfs deze was weg na het reinigen met deze reiniger. Kortom hij reinigt goed en is eenvoudig in gebruik. Het enige nadeel is dat het gereinigde oppervlakte relatief lang nat blijft maar dat is volgens mij bij meer reinigers en ook logisch na het reinigen. Het resultaat is goed en dat is voor mij belangrijker.

wesselvdwaa 27-09-2024

Schappelijke prijs en geweldige werking

Via Review.nl kon ik dit product een aantal weken testen.

De Philips XW3193/11 Meubelreiniger biedt een geweldige oplossing voor het reinigen van gestoffeerde meubels en textiel in huis.

Ontwerp en Gebruikersgemak
De Philips XW3193/11 heeft een strak, modern ontwerp met een ergonomisch handvat dat zorgt voor een comfortabele grip tijdens gebruik. De lichtgewicht bouw maakt het gemakkelijk om de reiniger over oppervlakken te manoeuvreren, ook op moeilijk bereikbare plekken zoals in hoeken van de bank of langs kussens.

Prestaties
De meubelreiniger presteert goed dankzij zijn sterke zuigkracht, wat cruciaal is voor het verwijderen van stof, vuil en huisdierharen uit stoffen oppervlakken. De ingebouwde sproeifunctie stelt gebruikers in staat om water en reinigingsmiddel direct op het meubel aan te brengen, wat helpt bij het verwijderen van hardnekkige vlekken. Dit maakt het apparaat ideaal voor het reinigen van banken, stoelen, tapijten en zelfs autostoelen.

Waterreservoir en Reinigingsmiddel
Het apparaat beschikt over een handig waterreservoir dat gemakkelijk te vullen en legen is. De afneembare container voor het vuilwater is eveneens simpel in gebruik, wat het schoonmaakproces hygiënisch maakt. Philips raadt aan om hun eigen reinigingsmiddel te gebruiken, maar ook andere milde schoonmaakmiddelen kunnen werken.

Geluidsniveau
De XW3193/11 is relatief stil in vergelijking met veel andere stofzuigers en reinigingsapparaten, wat een pluspunt is als je een grondige schoonmaak wilt uitvoeren zonder veel lawaai te maken.

Nadelen
Een mogelijk nadeel van dit apparaat is dat het kleinere waterreservoir snel vol kan raken bij grotere schoonmaakklussen, wat betekent dat het vaker geleegd en gevuld moet worden. Ook kan het apparaat wat zwaar aanvoelen bij langer gebruik. Wellicht een idee om een soort harnas te maken zodat je hem op je rug kunt dragen.

Conclusie
De Philips XW3193/11 Meubelreiniger is een gebruiksvriendelijke, krachtige en efficiënte optie voor het schoonmaken van meubels en gestoffeerde oppervlakken. Met sterke zuigkracht, eenvoudige bediening en veelzijdigheid is het een uitstekende keuze voor huishoudens die op zoek zijn naar een betrouwbare reinigingsoplossing. De beperkte capaciteit van het waterreservoir kan een nadeel zijn voor grotere oppervlakken, maar voor alledaagse reinigingstaken presteert het apparaat uitstekend.

Pluspunten

• Geweldige werking
  • Schappelijke prijs

Minpunten

• Voelt zwaar aan

g***********@h********** 25-09-2024

Zelf heb ik een oude grote meubelreiniger. Ik wilde het vervangen door een moderne compacte apparaat. Het apparaat maakt zeker goed schoon. Heel mooi design. Compact. Neem weinig ruimte in beslag. Lekker makkelijk in gebruik. Maar helaas is het te nat na gebruik. Ik had wel wat meer kracht gewild. Echt een twijfel geval voor mij.

AJN2024 24-09-2024

Verbluffend resultaat

De XW3193/11 meubel- en tapijtreiniger is een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar effectieve reiniging en gebruiksgemak. Met zijn krachtige zuigkracht verwijdert hij moeiteloos vuil en vlekken uit meubels en tapijten, waardoor je interieur er weer als nieuw uitziet. Het lichte en ergonomische ontwerp maakt het eenvoudig om de reiniger te manoeuvreren, zelfs in krappe ruimtes. De gebruiksvriendelijke bediening en de handige accessoires dragen bij aan een efficiënte schoonmaakervaring. Kortom, de Philips XW3193/11 biedt een perfecte combinatie van krachtige reiniging en handzaamheid, waardoor het een waardevolle aanvulling is voor elk huishouden.

Pluspunten

• zuigkracht
  • dieptereiniging

Minpunten

• vulgat te klein

Tessaflessa35 23-09-2024

Geeft goed resultaat!

De Philips tapijt-/meubelreiniger is een mooi apparaat dat diepe reiniging mogelijk maakt, maar het vereist wel enige oefening om het meeste eruit te halen.
Het 3-in-1 mondstuk zorgt ervoor dat je allerlei oppervlakken kunt reinigen; van meubels tot matrassen en autostoelen. Met het mondstuk kan je het reinigingsmiddel aanbrengen en de meubels reinigen. Het brede mondstuk is perfect voor het aanpakken van grote oppervlakken zoals banken en matrassen. Het is ook geruststellend om het vuile water in het reservoir te zien, wat bewijst dat het apparaat zijn werk doet.
Er is echter een kleine leercurve. Het kan lastig zijn uit te vinden hoe hard je moet drukken met de zuiger, vooral op gebogen oppervlakken. De handleiding zou ook meer gedetailleerde instructies kunnen bieden over de beste technieken voor verschillende soorten oppervlakken.
Hoewel het even wennen is, is de Philips tapijt-/meubelreiniger een capabel apparaat dat grondige reiniging mogelijk maakt. Wij hebben dit product mogen testen, en waren zeer tevreden over het resultaat!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Reinigt goed

Tamara1981 23-09-2024

Boven verwachting schoon!

Ik heb dit product mogen testen en was blij verrast. De vlekken in mijn bank waren eigenlijk schandalig en zaten er al een tijdje in dus ik had nooit verwacht dat dit met zo weinig moeite gereinigd kon worden. De vlekken zijn er allemaal uitgegaan en het water was zo enorm vies dat ik ervan schrok! Ik heb nu al zin om de rest in huis aan te pakken!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • mooi desing
  • lange snoer

Minpunten

• kleinere vulopening

Sofiamaria123 23-09-2024

Verwijdert hardnekkige vlekken

Ik heb dit product mogen testen op mijn meubels en ben zeer tevreden! Het product is gemakkelijk in gebruik, het snoer is lang genoeg en ook de zuigslang is redelijk lang, waardoor je overal goed bij kunt. Daarnaast heeft het apparaat een rode wijn vlek uit mijn stoel gekregen, dat is met andere reiniging nog niet gelukt. Het vuile water dat in de opvangbak belandde was echt donker en vies, dus je ziet meteen resultaat. Hou er wel rekening mee dat je meubels erg nat worden als je dit apparaat gebruikt, dus je kan ze niet meteen in gebruik nemen en moet ze eerst laten drogen. Al met al heel tevreden over het resultaat!

Pluspunten

• Verwijdert vlekken
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Meubels worden erg nat

carolientje 23-09-2024

Handig apparaat

Ik heb dit apparaat enkele weken mogen testen en het heeft me aangenaam verrast. Het is eenvoudig in gebruik en zeer effectief. We hebben het op de autobekleding uitgeprobeerd en de resultaten waren verbluffend. Alle vlekken waren snel verdwenen en de auto rook heerlijk fris. Daarna hebben we ook het vloerkleed en de bank aangepakt. Hardnekkige en oudere vlekken vereisen wat meer tijd, maar verdwijnen uiteindelijk ook. Het apparaat is niet geschikt voor grote oppervlakken, alleen voor het verwijderen van vlekken. Dit kan een verschil maken op een sterker vervuild oppervlak. Ons kleed leek schoon, totdat we een vlek behandelden en het verschil met de rest van het kleed zagen. Oeps! Nu hebben we dus een nieuw kleed. Dit apparaat is zeker aan te raden voor onhandige gezinnen zoals het onze. Wij laten nog weleens iets vallen, en dan is het handig om dit apparaat bij de hand te hebben

Pluspunten

• werkt echt
  • eenvoudig in gebruik

Wtest 23-09-2024

Top reiniger

Ik test deze tapijt en meubelreiniger (vlekkenverwijderaar) al weer een aantal weken en ben super tevreden over de werking van dit apparaat. Het is een goede en fijne reiniger die stoffen gemakkelijk schoon maakt. Het in gebruik nemen van deze machine spreekt voor zich en de opties die het apparaat bevat werken allemaal erg goed en fijn. De gebruikte materialen zijn van hoogwaardige kwaliteit waardoor je merkt dat je een goed en kwalitatief sterk product gebruikt. Al met al een echte aanrader voor iedereen die zoiets zoekt!

Pluspunten

• werking

LeonieP02 22-09-2024

Fijne en goede reiniger

Ik heb deze reiniger van Philips mogen testen en tijdens het testen merkte ik dat de reiniger erg compact en licht was in gebruik. Het bijgeleverde reinigingsmiddel middel ruikt lekker fris en is niet overheersend na gebruik. Ik vind het erg prettig dat er goed is gekeken naar de opberg mogelijkheden van het snoer, geen losse snoeren meer. Wel jammer dat er geen opbergmogelijkheid is voor het tweede opzetstuk. Na gebruik van de reiniger op de bank merkte ik dat het opzetstuk best wel druppelt op de grond hier had ik dan een theedoek bij nodig. Ook moet je er rekening mee houden dat de bank zeker een nacht moet drogen. Wel heeft hij alle vlekken die erin zaten zoals stift en etens vlekken eruit gehaald ook vond ik dat het de kleur van de bank mooi ophaalde.

Pluspunten

• Compact
  • Werkt goed

Minpunten

• Geen ruimte voor opzetstuk
  • Drupt wel

Jorg245 22-09-2024

Krachtige reiniger

Na het testen van het product op mijn vloerkleed en een stoel, was ik onder de indruk van hoeveel vuil eruit kwam. Hoewel ik dacht dat ze al schoon waren, was het vuile water bijna zwart. Het product doet zijn werk moeiteloos, zonder dat je veel hoeft te schrobben of boenen. Het strakke, moderne design maakt het een stijlvolle en functionele toevoeging aan je schoonmaakgereedschap. Het 3-in-1-mondstuk is ideaal voor verschillende oppervlakken. Je sprayt het reinigingsmiddel dicht op het oppervlak en zuigt daarna eenvoudig het vuile water op. Het product is snel en makkelijk te gebruiken, en bespaart je een hoop moeite. Ik heb het product mogen testen en ben blij met de resultaten!

Pluspunten

• Verwijdert veel vuil
  • Makkelijk in gebruik
  • Strak en modern design
  • Geschikt voor verschillende oppervlakken